Kiedy warto wykorzystać bota do wsparcia obsługi lub sprzedaży?

Niewątpliwie chatboty na stałe wpisały się w krajobraz obsługi
i marketingu. Chatboty mają dość istotne zastosowanie tam, gdzie zapotrzebowanie na informacje jest wysokie np. przy produktach lub usługach specjalistycznych lub udzieleniu informacji na temat danego produktu lub usługi, które dość często się powtarza.

Chatbota również warto rozważyć tam, gdzie potrzebujemy zaangażowania użytkownika do wykonania określonego działania np. samo instalacji oprogramowania lub też wyszukania produktu czy usługi. Należy nadmienić, że najnowszym trendem jest budowanie chatbotów jako asystentów pomagających użytkownikowi w rozwiązaniu kwestii informacyjnych lub też określonego problemu technicznego.

Przetestuj oferro »

Wyzwania stojące przed wdrożeniem chatbota

Znaczącym wyzwaniem stanowiącym przed wdrożeniem chatbota jest określenie celu tego wdrożenia i pomiar sukcesu. Jak każda usługa wymagane jest przygotowanie odpowiedniego opomiarowania i systemu monitoringu zachowań odbiorców wchodzących w interakcje z botem.

Tylko wtedy będziemy mogli dowiedzieć się na ile satysfakcjonującym jest spotkanie z naszym narzędziem.

Podejście do realizacji projektu zabezpieczenia jakości danych

Tworząc chatbota Oferro stawialiśmy sobie cel budowy inteligentniej asystenta zakupowego wspierającego odbiorcę indywidualnego w znalezieniu zniżki lub też promocji na jego ulubiony produkt. Zasadę jaką przyjęliśmy tworząc interfejs konwersacyjny jest budowa dialogu w taki sposób, jakby to była osoba po drugiej stronie. Dzięki ciągłej aktualizacji ofert cały czas zwiększamy ilość i analizujemy trendy zwiazane ze zmianą cen. Dzięki czemu Oferro daje wartość informacyjną odbiorcy dotyczącą udzielenia informacji na temat posiadanej oferty.

Sam bot jest zakotwiczony na platformie messangera, ale można go wdrażając także na stronach internetowych sklepów internetowych, czy blogów powiązanych z rekomendacjami produktowymi. Jego wdrożenie jest bardzo proste i dzięki temu dajemy możliwość mierzenia transakcji realizowanych przez bota i interakcji, w które wchodzi.

Należy nadmienić, że dzięki zastosowanym algorytmom NLP oraz uczenia maszynowego konwersacje są błyskotliwe i ciekawe. np. wspomnieć tu trzeba o spersonalizowanych zaczepkach czy też realizowanej w czasie rzeczywistym analizie danych.

Korzyści z poprawy i zabezpieczenia jakości danych

Z punktu widzenia sklepu internetowego, wydawcy czy też reklamodawcy wdrożenie Oferro jest proste i ogranicza się do pobrania linku afiliacyjnego i uzgodnieniu z nami możliwości prezentacji na stronie, dzięki czemu znacznie skraca się ścieżka zakupu klienta oraz trafność identyfikacji klientów, posiadających intencję zakupu.

Case studies

Inspiruj się historiami sukcesu organizacji, które uwierzyły, że dzięki danym ich biznes spokojnie i bezpiecznie może rozwińąć skrzydła.